در حال بارگذاری ...
پای صحبت مهمانان

حمیده عنقا :  آینده خوبی برای برخی از بازیگران جوان این دو نمایش می بینم

حمیده عنقا شب گذشته میهمان ویژه دو نمایش "شب روی سنگفرش خیس" به کارگردانی میکائیل شهرستانی و "پرده در پرده" به کارگردانی رویا اسدی بود.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج؛ بانو عنقا همسر زنده یاد رادی در گپ و گفتی کوتاه که پس از تماشای نمایش "پرده در پرده" صورت گرفت تلاش بازیگران جوان این نمایش را ستوده گفت: هر کدام از این پرده های این نمایش یکی از نمایشنامه های بسیار معنی دار رادی است که در مقاطعی نوشته و زمانه خودش را بیان کرده است. چقدر خوب میشد که تماشاچی قبل از دیدن کار که گوشه ای از هر اثر را نشان می دهد، کتاب را کامل می خواند تا با درک بیشتری به تماشا می نشست. من چون کتاب را بارها و بارها خوانده ام لذت بیشتری بردم. نمیدانم تماشاچیان ما آیا مطالعه داشته اند یا خیر و یا تنها به تماشای گوشه هایی از کار نشستند.

وی ادامه داد:این نمایش را باید با مطالعه و شناخت از نمایشنامه های اصلی دید تا درک بهتری از اجرای اثر بدست آورد. به طور نمونه اپیزود آخر که بخشی از نمایشنامه "شب روی سنگفرش خیس" را به نمایش می گذارد از آنچه من در تمرین دیده بودم کوتاه تر هم شده است.

حمیده عنقا در تقدیر از تلاش بازیگران جوان این نمایش گفت: نسبت به بار اولی که من در تمرین دیدم بازیگر ها کامل تر شده بودند ولی نه به اندازه صد در صد. طبیعی است. این ها آماتور هستند و زمان می برد که به کاملترین خودشان برسند. ولی واضح است که زحمت کشیده بودند و با بکار گرفتن راهنمایی هایی شده است و استفاده از همه امکاناتی که داشتیم و یا نداشتیم پیشرفت خوبی را نشان می دهند. معلوم بود که خانم اسدی کارگردان این نمایش زحمت کشیده است. اما بیشتر زحمات بر دوش آقای شهرستانی بوده که مشاور کارگردان بوده اند.

وی تصریح کرد: آینده خوبی برای برخی از این بازیگران جوان می بینم.چه در گذشته هم بازیگرانی بوده اند که هنرجو بودند و در کنار آقای شهرستانی حضور داشتند و الان جزو بازیگران خوب ما هستند و همه میشناسیمشان. امیدوارم چنین آینده ای برایشان رقم بخورد.

وی در پایان از میکائیل شهرستانی تشکر کرد که همیشه با عشق و علاقه پیگیر کارهای رادی هست و ابراز امیدواری کرد که این همکاری ادامه داشته باشد.




نظرات کاربران